повернутися Ї: дискусія

Антін Борковський

Хюндаєве щастя

Коли запустили швидкісний потяг «хюндай», серце радісно забилося – таки можемо, будемо прудко борознити неозорі простори України, «схід і захід – разом»…

Потім прийшло гірке розуміння – розплата буде зависокою. Не готові українці віддавати за проїзд у сидячому другому класі 300 гривень, а в першому – 500.

Офіційна логіка урядових будівничих зрозуміла: швидше, досконаліше, безпечніше. Але вона видається якоюсь дрібненькою, якщо не сказати підленькою. Бо людей фактично змушують пересаджуватися з дешевих пасажирських поїздів на дорогі.

Якщо старі маршрути справді збиткові, а відтак вирішили зекономити, навіщо ж додатково запускати недешевий «хюндай»? Багаті й так до Києва літали, бідні ж мирно відсипались у різномастих буковинських «бидловозах».

Першою «швидкісною» спробою доїзду до Києва був денний «експрес». Щоправда, залізничні фокусники встановили в ньому нереально незручні крісла. За рештою характеристик «експрес» нічим спеціальним «хюндаю» не поступався. І якби просто переставили сидіння, то можна було б обійтися і без «корейця». Бо швидкісний потяг має сенс лише коли є відповідна колія – інакше він може злетіти з насипу з усіма своїми «нанотехнологіями». Не їздять «феррарі» дорогами Львівщини.

За кілька років до «хюндая» львів’ян потішили черговим чудо-поїздом – міська електричка мала їздити з Персенківки на Підзамче. Відкривали це з тулумбасами та криками – як ми, мовляв, центр розвантажимо! За якийсь час господарники гнізда Кирпового, скромно підтиснувши хвоста, це ноу-хау скасували.

Певно, і зараз хтось укотре вирішив піти вдячним шляхом відкатів, бо ж будувати державним коштом і державним же коштом віддавати кредити в Україні вміють і люблять. Освоєні ж мільйони скромно розтікаються рахунками небайдужих відмивайл. Зрештою, на швидкісних поїздах захмарно не заробиш, а от побудова швидкісної колії затьмарить усі євро-оборудки.

Коли модернізаційна фантазія на колії вичерпається, певно, візьмуться за не менш вдячні прожекти. Наприклад, за побудову пірамід у Винниках, аби переспрямувати з Єгипту потоки туристів. А ліпше – викопати Галицький канал, сполучивши Полтву з Чорним і Балтійським морями. Бо ж фірма «Хюндай» до цього часу почне будувати кораб¬лі. Швидкісні й комфортні.

Газета ZIK №21 (31 травня 2012р.)



 


Яндекс.Метрика