повернутися Ї: кордон

Третій пункт переходу зі Словаччиною

Олександр ГАВРОШ

Високий Замок, 27.12.2005 №239 (3250) http://www.wz.lviv.ua

Окрім Чопа та Ужгорода, тепер до Словаччини можна потрапити й через невелике село Малі Селменці на Ужгородщині.

Третій міжнародний пункт пропуску між Україною та Словаччиною наразі є радше символічним, адже перехід через нього дозволено лише пішки чи на велосипеді.

У випадку з Селменцями йшлося і про відновлення історичної справедливості. Після Другої світової війни село, населене угорцями, було розділене між Чехословаччиною та Україною на Великі (словацькі) і Малі (українські). Десятиліттями родини не могли спілкуватися між собою… За словами угорських політиків, відкриття пропускного пункту саме у цьому місці є свідченням поваги до загальнолюдських цінностей та прав меншин.

Україна чимало доклалася, аби відкрити третій перехід зі Словаччиною. За словами закарпатського губернатора Олега Гаваші, на побудову митної інфраструктури, ліній електропередач і телефонного зв’язку, проведення дороги витрачено майже мільйон гривень. Закарпатці тим часом чекають на відкриття інших міжнародних пунктів перетину кордону - у Солотвині з Румунією та в Соломонові з тією ж Словаччиною. Роботи там уже ведуть.

Ужгород


Німецька Хвиля, 23.12.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

На україно-словацькому кордоні відкривається митний перехід

МУКАЧЕВЕ. У п’ятницю на україно-словацькому кордоні відкривається митний перехід, якого багато років чекали місцеві жителі. У повоєнні роки  під час формування нових державних кордонів мешканці одного села стали громадянами різних країн. Розповідає Наталя Зотова: Відкриття митного переходу на україно-словацькому кордоні Малі Селменці-Великі Слеменці закарпатці порівнюють з падінням Берлінської стіни. Колись єдине село Селменці у повоєнні роки розділили навпіл державним кордоном: частина стала радянською, інша – чехословацькою. Сотні родин опинилися по різні боки кордону, утративши будь-які стосунки. Відновлювати їх почали після розвалу Радянського Союзу. Утім, аби побачитися, досі доводилося долати десятки кілометрів і годинами простоювати у чергах. Новий перехід дозволить роз’єднаним родинам уперше за шістдесят років без перешкод зустріти разом новорічні і різдвяні свята, а відтак постійно підтримувати стосунки. Спочатку перехід буде пішим і велосипедним, повідомили у прес-службі Ужгородської митниці, а згодом - і автомобільним. Кошти на будівництво, а це понад півмільйона гривень, виділила Державна митна служба.


Німецька Хвиля, 16.12.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Митні пункти пропуску на україно-польському кордоні потребують переоснащення

ЛЬВІВ. Митні пункти пропуску західного кордону України потребують технічного переоснащення. Не меншою є потреба і в додаткових переходах на українсько-польському кордоні, - про це у четвер заявив голова обласної адміністрації Петро Олійник. Детальніше Галина Стадник:

Петро Олійник заявляє, що з українського боку кордону немає жодного рентгенапарату для митної перевірки ввезених товарів. Відсутні і звичайні електронні ваги, що є першою необхідністю. Для закупівлі відповідної техніки потрібно близько чотирьох мільйонів долларів. “Коли подивитися на транспортні потоки і наше технічне забезпечення, то ми усвідомлюємо, що така діяльність неможлива. Що корупція і надалі працюватиме незалежно від зміни законів”, каже Олійник. Нині український митник отримує 700 гривень зарплати, попри обіцяне підвищення. За такого підходу корупцію не викорінити, переконаний губернатор. Він каже, що ще в березні область надіслала до Кабміну програму розвитку транскордонного співробітництва, і досі ніякого зрушення. Аналогічна ситуація і з проектом розбудови Рава-Руської митниці, на що Євросоюз виділив 10 мільйонів євро.


09.12.05 http://ua-reporter.com

Закарпаття: Пункт переходу "Великі-Малі Салменці" на українсько-словацькому кордоні відкриють до Різдва?

Міністр внутрішніх справ України Юрій Луценко зустрівся сьогодні з віце-прем'єр міністром з європейських питань, прав людини та меншин Словацької Республіки Палом ЧАКІ, який висловив готовність Словаччини підтримати Україну в євроінтеграційних процесах. Про це ForUm’у повідомили у прес-службі МВС України.

Під час зустрічі Юрій Луценко і Пал Чакі звернули значну увагу на проблеми етнічних українців, які проживають в Словаччині, й словаків, що мешкають в Україні.

"Оскільки у вас проживають представники нашого народу, а в нас - вашого, ми маємо достатньо питань для співпраці", - зазначив Чакі.

Під час зустрічі було піднято питання відкриття переходу через українсько-словацький кордон Великі Малі Салменці. Словацький віце-прем'єр наголосив на доцільності його відкриття до 24 грудня ц.р., тобто до католицького Різдва, щоб туристи могли зручніше перетинати кордон саме на це свято вже цього року.

Луценко запевнив, що перехід буде відкрито швидше - 19 грудня.

Чакі зазначив, що зацікавленість Словаччини Україною є всесторонньою.

"Поле спільних інтересів - широке, ми готові до всіх форм співпраці", - сказав він. Щодо економічної співпраці між Україно та Словаччиною, він висловив зацікавленість до інвестиційних проектів.

Також Чакі запевнив Луценка, що Словацька Республіка, займаючи позицію "містка між Сходом і Заходом, рада бути адвокатом України при її вступі в Європейський Союз".

"Ми готові у всьому вас підтримати і хочемо співпрацювати у всіх напрямках", - сказав він.

Як повідомлялось раніше, сьогодні Міністр внутрішніх справ України Юрій Луценко відбув з робочим візитом до Братислави, де зустрівся з міністром внутрішніх справ Словацької Республіки Владіміром Палко. За результатами зустрічі міністри підписали спільну заяву щодо зміцнення співпраці в боротьбі зі злочинністю.


http://www.gazeta.lviv.ua  Львівська газета, 02 грудня, 2005 № 221 (787)

Новий бар’єр

Перетин польського кордону для багатьох іноземних громадян від учора став непростою справою: візит до сусідньої держави “подорожчав”, хоча й не набагато.

 Від 1 грудня 2005 року доведеться неодмінно показати еквівалент 800 злотих.

Жорсткіші умови в’їзду до Польщі іноземних громадян – наслідок того, що лише тепер набуло чинності розпорядження міністра внутрішніх справ та адміністрації РП Кшиштофа Яніка від 29 вересня 2003 р. щодо розміру грошової суми, наявної при собі, та документів, які обґрунтовували б мету перетину кордону.

Як повідомив “Газету” Мирослав Грита, консул візово-паспортного відділу та громадянських справ Генерального консульства Республіки Польща у Львові, в’їжджаючи до сусідньої держави, кожен іноземець повинен продемонструвати службовцям Прикордонної служби Польщі не менш ніж 800 злотих або еквівалент в іноземній валюті (близько 250 дол. США). Ці гроші теоретично необхідні для покриття витрат на проживання, харчування, проїзд, а також витрат на ймовірне лікування в цій країні.

Проте, за словами пана Грити, якщо ви не маєте при собі готівки, її може замінити платіжна картка, а також страховий медичний поліс. Якщо ж громадянин має із собою оригінал запрошення, де вказано, що всі витрати на його перебування бере на себе той, хто запрошує, від нього не вимагатимуть продемонструвати зазначену суму.

Новий польський уряд, в якому міністром є Людвік Дорн із правоцентристської партії “ЗіС”, “успадкував”цю колізію від соціал-демократичного уряду, який більше говорив, аніж робив для співпраці між українським і польським суспільствами на рівні пересічних громадян. Експерти неодноразово критикували практику “демонстрування” на кордоні своєрідної грошової застави. Вона дискримінує людей із невисокими статками, насамперед молодь і сільське населення регіону, які їздять у Польщу до родичів, знайомих, у нетривалі мандрівки, з пізнавальною та товариською метою. Обмеження дрібної транскордонної торгівлі, до речі, боляче б’є по мешканцях польського прикордоння.

Попри те, що з учорашнього дня нововведення вже набуло чинності, на деяких українських митних переходах не знають про нього. Як повідомили “Газету” на Яворівській митниці, польська сторона ще не поінформувала про зміни, однак уже сьогодні відбудеться зустріч польських та українських митників на так званій “червоній лінії”, де це питання стане предметом обговорення. На Рава-Руській митниці про збільшення кількості обов’язкових грошей знають, однак не бачать підстав для хвилювання. “До нас ще не зверталися з претензіями чи невдоволенням щодо дій польської сторони, – розповів керівник прес-служби Рава-Руської митниці Сергій Фіть. – Так само немає змін у пасажиропотоці. Наразі нічого стверджувати не можу, однак із часом таке нововведення таки може вплинути на кількість тих, хто перетинає кордон”.

Леся Олендій, Богдан Юрочко


Євросоюз вікриває в Одесі свою місію

http://www.bbc.co.uk/ukrainian 30 листопада 2005 p.,

Європейський Союз відкриває сьогодні в Одесі місію ЄС із контролю за українсько-молдовським кордоном.

Участь в урочистій церемонії відкриття, як очікують, візьме генеральний секретар Ради міністрів ЄС Хав"єр Солана.

Рішення щодо відкриття місії було ухвалено влітку цього року.

Україна сподівається, що діяльність місії Євросоюзу стане важливою складовою Придністровського врегулювання.

Керівник української делегації на переговорах щодо придністровського врегулювання, посол Дмитро Ткач в інтерв'ю Бі-Бі-Сі висловив переконання, що Місія ЄС сприятиме запобіганню транскордонній злочинності, зміцненню прикордонного і митного режимів на україно-молдовському кордоні і сприятиме створенню образу майбутнього кордону, який існуватиме, коли Україна стане членом ЄС.

Місія займатиметься навчанням кадрів – прикордонників, митників. Вони також будуть надавати технічну допомогу на облаштування кордонів, яку оцінюють у сім мільйонів євро.

Мандат місії розрахований на два роки.

Напередодні Трійка комітету ЄС-Україна розглянула у Брюселі питання співпраці у справі забезпечення регіонального миру і стабільності.


На розбудову кордону виділено 167 млн. гривень

14 листопада 2005 http://lviv.proua.com

На розбудову інфраструктури ділянки державного кордону, який проходить території Львівської області виділено 167 млн гривень. Про це було повідомлено сьогодні під час наради з питань розбудови кордону. Левова частка цих коштів – 110 млн. гривень – призначена на реконструкцію існуючих переходів, 50 – на робоити з облаштування території і шість мільйонів – на будівництво нових переходів.

Голова ЛОДА Петро Олійник зазначив, що область має сама знайти кошти на будівництво ще одного переходу самотужки. «Переходи у Грушеві та Угринові будують за кошти поляків та ЄС, Рава-Руську ремонтують за кошти програми TACIS , тому ми маємо впертися і збудувати ще один перехід власними силами”- сказав він. Який саме перехід розбудовуватимуть – питання відкрите, бо немає відповідних нот міністерства закордонних справ України.

Зараз на території області діє чотири автомобільні пункти перетину кордону, три залізничні і аеропорт „Львів”. Загальна протяжність українсько-польского кордону на території області становить 280 км.


Німецька Хвиля, 09.11.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Прикордонні застави облаштовують за європейськими стандартами

МУКАЧЕВЕ. На Закарпатті реалізовується програма облаштування прикордонних застав за сучасними європейськими стандартами. У середу першу переоснащену заставу відкриють на україно-угорському кордоні. Розповідає Наталя Зотова:

Першою серед 19 застав Мукачівського прикордонного загону реконструювали одну з найстаріших - Велику Бігань, що на україно-угорському кордоні. Її заснували майже 60 років тому і відтоді – жодних капітальних ремонтів. Прикордонникам бракувало сучасного обладнання  і транспорту, що значно ускладнювало охорону кордону. Утім, нині, за словами начальника Мукачівського прикордонного загону Олега Цевельова,  Велика Бігань оснащена не лише новітньою оргтехнікою, супутниковим і стаціонарним зв’язком, а й сучасними мотоциклами та іншим спецобладнанням. Подібні зміни уже найближчим часом очікують також інші застави. Програма удосконалення застав на Закарпатті розроблена з дотриманням стандартів Євросоюзу, які вже впроваджені на прикордонних заставах сусідніх Угорщини, Словаччини та Польщі. Проект фінансується  коштом Державної прикордонної служби України.


Черги на українському кордоні з Угорщиною зменшити неможливо

http://ua.for-ua.com 8 листопада 2005

«Підвищення квот на вантажні перевезення територією Угорщини набагато збільшити неможливо через обмежену пропускну спроможність доріг», – зауважив 7 листопада генеральний консул Угорської Республіки в Ужгороді Вільмош Сіклаварі під час зустрічі з головою Закарпатської облдержадміністрації Олегом Гаваші.

Так, наприклад, «з Чопа до Ніредьгази тепер можна рухатися зі швидкістю не більш ніж 60 км за годину», – зазначив Генконсул. Ситуацію зможе змінити нова траса, яку добудують приблизно через рік. Про це повідомили 7 листопада в прес-службі ОДА, передає «ЗІК».

Теми офіційної розмови стосувалися переважно нинішньої ситуації з величезними чергами на українсько-угорському кордоні. За словами Олега Гаваші, вже зовсім скоро прийде пора Новорічно-Різдвяних свят і потік охочих перетнути кордон збільшиться. Дипломат зауважив, що розуміє важливість проблеми і зробить все від нього залежне, щоб найближчим часом ситуація змінилася.

Вільмош Сіклаварі не оминув і проблеми відміни пільг для інвесторів, що працювали у вільних економічних зонах та зонах пріоритетного розвитку. Він зауважив, що зацікавлення угорських бізнесменів Закарпаттям зросло, особливо після вступу Угорщини до ЄС, але вони стурбовані інвестиційним кліматом України. Олег Гаваші запевнив, що найближчим часом ситуація поліпшиться. Вже йде підготовка відповідного законопроекту. Над цим працюють і український уряд, і Президент. «А ми у зв’язку з тим, що постраждали, насамперед, бюджети на місцях та погіршилася перспектива створення нових робочих місць, будемо робити все, щоб пришвидшити цей процес на державному рівні,» – наголосив голова ОДА.

Вільмош Сіклаварі поінформував керівництво області про відкриття нового приміщення Генконсульства на Православній набережній в Ужгороді, яке відбудеться на початку нового року за участю міністрів закордонних справ обох країн.


МЗС України і Польщі проведуть інспекцію ситуації на кордоні

03 листопада 2005 http://lviv.proua.com

МЗС України і Польщі у продовж двох найближчих тижнів мають намір провести інспекціну зустріч на одному з пунктів перетину кордону, щоби знайти шляхи вирішення проблем, які утруднюють перетин кордону, сказав сьогодні під час прес-конференції заступник міністра закордонних справ України Валентин Наливайченко.

Він підкреслив, що односторонні обмеження, що їх ввела нещодавно Польська сторона, не сприяють полегшщеню перетину кордону і зараз триває переговорнрий процес щоби цю ситуацію змінити, зокрема, скоротити черги на в’їзд до Польщі.

Крім того, пан Наливайченко заяівив, що обговорив сьогодні з головою ОДА Петром Олійником питання розвитку прикордонної інфраструктури. Вже зараз підготовлено проект урядової програми з цього прводу і найближчим часом її буде представлено на розгляд уряду.


http://www.gazeta.lviv.ua Львівська газета, 27 жовтня, 2005 № 195 (761)

Дверей у Європу побільшає

На українсько-польському кордоні незабаром з’являться нові перепускні пункти.

Питання про запровадження нових шляхів до Польщі вирішують на найвищому рівні – Президент Віктор Ющенко дав вказівку до 10 листопада подати йому на затвердження Комплексну програму реконструкції та розвитку Державного кордону України.

У ній, окрім іншого, передбачать створення міжнародних автомобільних пунктів пропуску, а також “облагородження” доріг на під’їздах до них. Прем’єр-міністр Юрій Єхануров, згідно із вказівкою глави держави, має врахувати витрати на зведення й облаштування пунктів у державному бюджеті на 2006 рік. За словами заступника голови Старосамбірської обласної ради Мирона Пацая, на території району створять пункти пропуску “Мшанець-Бандрув” і “Нижанковичі-Мальховіце”.

У прикордонній службі розповіли, що діалог із польською стороною про збільшення кількості перепускних пунктів триває давно. “Про створення переходів говорять постійно, – наголосила “Газеті” прес-секретар начальника Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України Тетяна Герасимчук. – Пасажиропотік перевищує пропускну спроможність у більш ніж півтора разу. Для нормального функціонування потрібні ще щонайменше чотири пункти пропуску. Однак усе впирається у фінансування з держбюджету. Ми не має впливу на це, адже лише забезпечуємо перепускні пункти персоналом”.

Як уже повідомляла “Газета”, згідно з європейською практикою, відстані між пунктами пропуску на кордоні мають становити 25-30 кілометрів. На відміну від Європи, в нас вони сягають 90 кілометрів, що не негативно впливає на комфорт громадян, адже до найближчого місця, з якого можна потрапити в Польщу, мешканці області змушені долати великі відстані, навіть живучи у прикордонних районах. Окрім того, мала кількість перепускних пунктів призводить до черг, якими постійно дорікають охоронців кордону.

Як наголосив “Газеті” заступник начальника управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції головного управління економіки ЛОДА Тарас Жолобак, нині не можна стверджувати про програму щось конкретне, бо її ще не підписали. “Сам документ готувала низка міністерств спільно з відповідними обласними адміністраціями, – розповів він. – Ми подали свої пропозиції стосовно декотрих перепускних пунктів. Наразі їх враховано щодо переходів “Буберка-Смольнік” у Турківському районі та “Нижанковичі-Мальховіце” в Старосамбірському. Крім того, вирішено питання про будівництво переходу “Угринів-Грушів”, однак ми наполягали, щоб цей проект також внесли в програму”.

Створення нових переходів позначиться на якості перетину кордону – переконаний пан Жолобак. На його думку, кожен із них має певне значення і для транзитної мережі, і для прикордонних районів. “Краковець” має велике значення для реалізації транзиту, – наголосив він, – інші сприяють пожвавленню економічного життя регіону та контактів між громадянами України й Польщі. Слід зазначити, що прикордонні території, де відсутні перепускні пункти, є депресивними”. Програма, найімовірніше, буде розрахована до 2010 року.

Богдан Юрочко


Німецька Хвиля, 18.10.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Експерти обговорили майбутнє польско-українського кордону

ВАРШАВА. Про проблеми перетину кордону між Україною та Європейським Союзом, що можуть виникнути після підписання новими членами ЄС Шенгенського договору, йшлося на міжнародному семінарі у Варшаві. Детальніше - Володимир Прядко:

Учасникам семінару - а це науковці, члени неурядових організацій та представники мас-медіа - було представлено доповідь Варшавського інституту публічних справ про можливості консульської співпраці між країнами Вишеградської групи в Україні та Молдові. Йшлося, зокрема, про те, що Шенгенська система може мати негативні наслідки для пересування українців до сусідніх західних країн, а саме: збільшення візових оплат, ретельніший відсів тих, хто прагне в’їхати в Шенгенську зону тощо. На думку соціолога з Інституту публічних справ Яцека Кухарчика, існує три варіанти розвитку подій: «Польща переконає країни ЄС застосовувати до України ті правила перетину кордону, що діють нині між Києвом та Варшавою. Друге - Польща сама змушена буде впровадити жорсткіші євросоюзівські заходи. Або ж третє - Польща зачекає з приєднанням до Шенгенської зони, доки Євросоюз не лібералізує цю політику». Представник Інституту публічних справ наголосив також, що українці повинні завоювати довіру країн ЄС, зокрема посилити контроль за видачею закордонних паспортів.


Радіо Свобода, 7 жовтня 2005 http://radiosvoboda.org

На кордоні України з Молдовою скоро будуть спостерігачі ЄС.

Петро Каландирець

7 жовтня 2005 року - На кордоні України і Молдови скоро з'являться спостерігачі Європейського Союзу. Комісар ЄС з питань зовнішніх відносин та європейської політики сусідства Беніта Ферреро-Вальднер сьогодні на кордоні Молдови відкрила місію, яка допомагатиме патрулювати кордон. Угоду також підписали міністри закордонних справ України і Молдови – Борис Тарасюк і Андрей Стратан.

Місія Європейської Комісії у складі 65 осіб має розпочати роботу 1 грудня. Її завдання – попереджувати торгівлю людьми, контрабанду товарів та розповсюдження зброї. Представники ЄС надаватимуть консультації та проводитимуть тренінги, щоб покращити роботу прикордонних і митних служб України та Молдови. Крім цього, єесівці матимуть право й самі без попередження контролювати роботу українських і молдовських служб. Як очікують, така співпраця також створить необхідний клімат для урегулювання конфлікту в Придністров”ї. Мандат розрахований на два роки з можливістю продовження.

Міністр закордонних справ України Борис Тарасюк переконаний, що підписавши Меморандум, Україна демонструє свою відкритість і готовність покласти край процвітанню контрабанди.

Борис Тарасюк: „Українській владі немає що приховувати стосовно подій на кордоні. З одного боку посилюється контроль на українсько-молдовському кордоні, а з іншого – зміцнюється співпраця між Україною і ЄС. Все це лягає у контекст наших європейських прагнень. Мова йде про прагнення України до членства у Європейського Союзу”.

За словами Бориса Тарасюка, "дахом "для контрабандистів була попередня українська влада.

Вартість цього проекту для Європейського Союзу – 7 мільйонів доларів.


Німецька Хвиля 03.10.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

На українсько-польському кордоні з’явилися кілометрові черги

ЛЬВІВ.  На трьох пропускних пунктах українсько-польського кордону з’явилися кілометрові черги вантажних автомобілів. Офіційною причиною заторів називають збій центральної бази даних митної служби України. Натомість львівські перевізники вважають аварію невипадковою. З подробицями Галина Стадник:

Черги на кордоні вишиковуються вже кілька днів і на покращення ситуації найближчим часом чекати не доводиться, повідомив керівник митного посту “Львів вантажний” Львівської митниці Василь Рудейко. З польського боку кордону вантажівки простоюють більше доби. Через збій у системі реєстрації товарного обороту всі операції українським митникам доводиться робити „в ручному режимі”, зокрема за допомогою факсу та паперів. За останніх півроку це вже третій збій системи, зауважив в інтерв’ю “Німецькій хвилі” керівник підприємства з вантажних перевезень Юрій Сендецький. Система виходить з ладу водночас із серйозними кадровими змінами на українській митниці, - і це не випадково, вважає підприємець: “Перша причина збою, можливо, щоб показати, що нове керівництво погано працює, такий собі саботаж. Інша причина – вилучаються схеми, фірми, документи, щось стирається з бази даних”. В свою чергу українські митники нарікають на поляків, які буцімто не поспішають скеровувати вантажівки на інші пункти пропуску для зменшення черги.


Польські митники не толерують мешканців прикордонних сіл

03 жовтня 2005 http://lviv.proua.com/news

Мешканці прикордонних сіл Мостиського району протестують проти нових правил перетину кордону, що їх ввела польська сторона. Про це повідомив «Гал-info » голова районної державної адміністрації Іван Давидяк.

За словами Івана Давидяка, кілька тижнів тому польська сторона кілька разів намагалась перекрити пішохідний перехід Шегині — Медика. З того ж часу польські прикордонники почали вимагати у громадян України внутрішній паспорт для з’ясування місця проживання. Саме за місцем проживання визначається, скільки товарів людина може пронести через пішохідний перехід. Якщо особа живе у прикордонній зоні, кількість товарів суттєво зменшується. Наприклад, за правилами через кордон можна пронести блок сигарет, проте особам, які живуть у прикордонній зоні, дозволяють пронести лише одну пачку.

Як повідомив Іван Давидяк, польські митники мають певний внутрішній документ, що регламентує кількість товарів. Проте, це є порушенням міждержавної угоди між Кабінетом міністрів України та урядом Республіки Польща. «Ми звертались до консула Республіки Польща у Львові. Він пояснив, що внутрішній паспорт потрібен для з’ясування місця проживання і визначення кількості товару, який можна проносити через кордон. Зараз ми звертатимемось до українського консула у Любліні та посла України у Варшаві з проханням вирішити цю ситуацію», — сказав Іван Давидяк.


Нові митні переходи
Між Польщею і Україною облаштують два нові переходи

Володимир ПЕРЕГІНЕЦЬ

Поступ, 30 серпня 2005 р.  http://postup.brama.com 

Це будуть переходи Грушів -- Будоміж та Угринів -- Долгобичув, які мають збудувати наступного року. Про це повідомило Міністерство закордонних справ України.

Так МЗС документально підтвердило потребу нових митних переходів. Як повідомив заступник голови ЛОДА Тарас Батенко, наразі триває підготовка до технічної реалізації цього проекту.

Варто нагадати, що ініціативу розвитку інфраструктури митниці між двома країнами протягом кількох років проявляла польська сторона. Поляки впродовж довгого часу наголошували на потребі зробити процедуру перетину кордону з Україною такою, яка б відповідала європейському зразку. Для цього тих шести автомобільних пунктів пропуску, які є на українсько-польському кордоні завдовжки 542 кілометри, недостатньо. Адже відстань між ними -- від 70 до 90 кілометрів. Європейські ж норми регламентують побудову митниці через кожних 20 -- 25 кілометрів. Наприклад, на кордоні з Німеччиною протяжністю тисячу кілометрів Польща збільшила кількість переходів до 36.

Наразі польська сторона пропонує Україні спільний митний перепуск на території Польщі. Від України вимагають лише прокласти дорогу до переходу. Решту інфраструктури забезпечить польська сторона. Кошти на це виділяє Євросоюз. Технічне забезпечення проекту наразі обговорюють на рівні дипломатичних представництв.

Хоча таке будівництво є тільки частковим виконанням програми, яку раніше пропонували для реалізації поляки і в якій ішлося про зведення семи спільних пунктів пропуску (серед них Варяж -- Уснєж, Нижанковичі -- Мальховичі, Боберка -- Смольник, Адамчуки -- Збереж, Крегів -- Крилув), усе-таки це має зняти перевантаженість з чинних митниць. Адже за перше півріччя цього року митникам і прикордонникам довелося пропустити до України пасажиропотік, який збільшився на 20 відсотків.

Це відбулося насамперед завдяки громадянам країн Євросоюзу, яким із першого травня дозволили безвізовий режим поїздок до нас. Водночас керівництво Західного реґіонального управління Державної прикордонної служби України повідомляло про різке збільшення черг, що призвело до перевантаження пунктів пропуску.


Кількість туристів з ЄС зросла в півтора рази

22 серпня 2005 http://lviv.proua.com

Кількість туристів, які протягом другого кварталу цього року в ’їхали на територію Україну із Західних країн через прикордонні пости Західного регіонального управління ДПСУ, зросла порівняно з аналогічним показником минулого року в півтора рази і становить 1 мільйон 514 тисяч 335 іноземців . У 2004 році ця цифра становила 976 тисяч 410 осіб. Про це «Львівському порталу» повідомила прес-секретар начальника ДПСУ Тетяна Герасимчук.

За її словами, ріст кількості туристів в першу чергу викликаний відміною візового режиму на території України, крім цього в нашій державі зараз доволі сприятливий туристичний клімат, а іноземці-європейці мають велику зацікавленість у нашій країні.

Найбільше туристів до України приїжджає із Польщі, в другому кварталі цього року їх кількість зросла до 709 тисяч осіб, порівняно із 276-ма тисячами у 2004-му. На другому місці туристи з Угорщини, протягом квітня-червня нашу країну відвідало 513 тисяч мешканців цієї держави, це лише на 23 тисячі більше, ніж за попередній рік. Зі Словачиини у другому кварталі 2005 року приїхало близько 85 тисяч туристів, а в цей же період 2004 року – 40 тисяч. Кількість відвідувачів з Німеччини також зросла і за згаданий період склала 19 тисяч осіб, тоді як у другому кварталі 2004 року нашу країну відвідало лише 13 тисяч німців.


Німецька Хвиля, 15.08.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

На українсько-польському кордоні може з’явитися новий митний перехід

ЛЬВІВ / ЯВОРІВ. Наступного року на українсько-польському кордоні може з’явитися новий митний перехід – Грушів-Будомєж. Відповідний проект угоди вже ухвалив Кабінет міністрів України. Будівництво митниці має розпочатися цієї осені і триватиме близько року. Детальніше – Любомир Петренко:

Як зазначив в інтерв’ю „Німецькій хвилі” голова Яворівської райдержадміністрації Ростислав Новоженець, ідея організації пункту пропуску Грушів-Будомєж існувала вже давно і для цього вже було прокладено дорогу. Але тривалий час відбувався обмін нотами між Києвом та Варшавою. Лише тепер справа дійшла до конкретики. Уже готова проектна документація нового переходу. Сама митниця будуватиметься за рахунок коштів ЄС: буде виділено 22 мільйони євро. За частину цих коштів буде модернізовано Рава-Руську митницю. Ростислав Новоженець зазначає: „Будівництво переходу Грушів-Будомєж – це вже реально і станеться це дуже скоро”. Деякі підприємці, знаючи про плани будівництва нового переходу, вже виявляють зацікавленість у розташуванні неподалік своїх господарських об’єктів.


Німецька Хвиля, 24.06.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Німці допомагають модернізувати український кордон

ЛЬВІВ. У Державній прикордонній службі України задоволені співпрацею з міністерством внутрішніх справ Німеччини. Йдеться передусім про технічну допомогу в модернізації кордонів. Про це на засіданні львівського прес-клубу реформ розповів керівник аналітичного відділу прикордонної служби України Володимирт Оскірко. Докладніше Галина Стадник:

Співпраця між Федеральною прикордонною охороною Німеччини та українськими прикордонниками почалася ще 1998 року, хоча офіційні протоколи було підписано дещо пізніше, - каже Оскірко. Але вже протягом останніх трьох років Німеччина надала понад півтора мільйона євро фінансової допомоги. Йдеться про технічну допомогу в облаштуванні прикордонних пунктів пропуску, паспортного контролю, системи для перевірки документів, створення інформаційних баз даних перевірки викрадених паспортів та транспортне забезпечення. Окрім цього реалізуються спільні проекти з навчання українського персоналу на базі спеціалізованих німецьких закладів. “Це підготовка фахівців прикордонного контролю, паспортного контролю та оглядова робота. Безумовно, йде психологічна підготовка фахівця”, - зауважив Володимир Оскірко. Він також додав, що українські прикордонники потребують знань іноземних мов, зокрема і німецької.


Німецька Хвиля, 08.06.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian 

Комісія ЄС збільшить фінансування західних кордонів України

КИЇВ. Єврокомісія планує збільшити фінансування західних кордонів України до 22 млн. доларів. Про це заявив у вівторок на міжнародній конференції «Безпека європейських кордонів: реалії та перспективи» глава представництва Європейської комісії в Україні Ієн Боуг. Докладніше Олександр Савицький:

За словами глави представництва Єврокомісії, додаткові кошти планується спрямувати перш за все на посилення ділянки українсько-молдовського кордону. Ієн Боуг назвав «маленькою революцією» запровадження тестування ДНК на кордоні, яке, за його словами, запроваджуватиметься на всіх структурних рівнях кордонів ЄС. У свою чергу голова Державної прикордонної служби Микола Литвин підтвердив виділення Євросоюзом 3 млн. євро на облаштування україно-білоруського кордону та ще 2,5 млн. євро для сумського прикордонного загону: «Інфраструктура на східному кордоні розвивається швидкими темпами і вже не поступається західному кордону». Молдовську ділянку кордону Литвин оцінив, як «контрольовану», але визнав, що Придністров‘я і далі вважається зоною нестабільності. Наслідком технічного поліпшення кордонів Литвин назвав зменшення кількості нелегальних мігрантів до ЄС через Україну.


«Нові оберти» України і Румунії

Сергій СОЛОДКИЙ, «День»
№94, 28 травня 2005  http://www.day.kiev.ua

Наступного місяця Україна і Румунії мають розпочати перевірку стану лінії державного кордону. Таку роботу (звичайну для міжнародної практики) Київ та Бухарест не проводили більше нiж двадцять років. На заваді, вочевидь, ставали постійні суперечки двох країн. Схоже, що сьогодні можна говорити про певний позитивний перелом у відносинах. Невідомо, щоправда, як довго триватиме такий «медовий місяць». Про «нові акценти» українсько-румунської співпраці «День» поцiкавився у помічника голови Державної прикордонної служби Бориса ТРЕГУБОВА.

— Що на сьогодні зроблено в питанні перевірки кордону з Румунією?

— Ми опрацювали всі необхідні організаційно-технічні документи. Саму роботу з цього приводу ми розпочали в листопаді минулого року. 17—20 травня у Чернівцях відбулося третє засідання змішаної українсько-румунської прикордонної комісії, під час якої ми й погодили остаточні документи стосовно спільної перевірки. Зокрема, було підписано відповідну інструкцію. Також було обговорено питання щодо роботи змішаних робочих груп, уточнено їхній склад і основні завдання. Початок самої роботи має відбутися не пізніше 10 червня.

— У Румунії, як і в Україні, відбулася зміна влади. Крім того, у Румунії змінився керівник прикордонної служби. Чи не могли б підбити перші підсумки співпраці?

— Можна говорити, що ця співпраця набирає обертів. Зі зміною керівництва в прикордонному відомстві Румунії в принципі підходи до нашої співпраці не змінилися. Вони залишилися на нормальному рівні: існує взаєморозуміння і, навіть можна сказати, взаємодопомога.

— Останнім часом майже не згадується питання відновлення судноплавного каналу на Дунаї. Не так давно прикордонники мали через це будівництво проблеми. Чи можна говорити, що сьогодні це питання знято?

— Активної фази робіт на Дунаї поки що немає. Це пов’язано з весняними паводками. У Румунії були дуже сильні розливи в цьому році. Зараз проводяться вимірювальні роботи, роботи з навігаційної обстановки. Але заходи з активної розбудови зараз не ведуться. А в прикордонному контексті немає жодних проблем. Усе гаразд. Ми постійно інформуємо румунську сторону про заплановані заходи. Вони знають, коли і які будуть виконуватися завдання. Приміром, виміри проводилися за взаємним погодженням.

— Чи знайшли, однак, сторони порозуміння щодо морської ділянки кордону? Адже справа стосовно розмежування континентального шельфу та виключних морських зон у Чорному морі досі знаходиться в Міжнародному суді в Гаазі...

— Після візиту міністра закордонних справ Румунії в Україну поновлено процес консультацій делегацій України і Румунії з цього питання (щодо розмежування. — Ред. ) Один раунд таких переговорів уже відбувся. Із суду поки що справ ніхто не відкликав. Натомiсть ніхто не може сказати, як буде далі... Можливо, все вдасться вирішити і без суду, хоч твердої упевненості в цьому немає. Однак які б не були переговори — це завжди позитив. Найближчим часом відбудеться чергова зустріч експертів саме з питання розмежування континентального шельфу та виключних морських зон у Чорному морі.


На Закарпатті планують збудувати два переходи через словацький кордон

19.05.2005 http://ua.proua.com

У Закарпатській області протягом одного-двох років мають збудувати два переходи через кордон зі Словаччиною. Про це сказав в інтерв’ю газеті «Україна молода» голова Закарпатської обласної державної адміністрації Віктор Балога.

“Найближчим часом ми повинні відкрити прикордонний перехід з Румунією: Сігет — Солотвино. Маємо побудувати ще два переходи зі Словаччиною, при одному з яких буде вантажний термінал. Слід розширити і повністю перелаштувати прикордонний перехід в Ужгороді відповідно до вимог Євросоюзу. І це все ми повинні зробити за рік-два”, - сказав Балога.

“Робимо все, аби кордони не стали між нашими народами бар’єром”, - додав він.


Німецька Хвиля, 10.05.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Програма ”TACIS”: на розбудову українсько-польського кордону виділено 10 млн. євро

ЛЬВІВ. У рамках програми ”TACIS” на розбудову українсько-польського кордону виділено десять мільйонів євро. Про це повідомив керівник Львівської митниці Зиновій Буричко. Роботи планують розпочати літом. Докладніше Галина Стадник:

Гроші використовуватимуть у два етапи. Спочатку 8 з половиною мільйонів євро піде безпосередньо на будівництво з українського боку спільного пункту пропуску Гребене - Рава-Руська. Решта півтора мільйона євро – на закупівлю технічного обладнання для митного контролю. До тендерного відбору на проведення будівельних робіт вже зголосилися два десятки фірм, повідомив Буричко. Нагляд за всіма роботами здійснюватимуть міжнародні представники. На сьогодні без фінансової допомоги Заходу Україна не може розбудовувати та модернізувати пункти пропуску, каже голова митного комітету України Володимир Скомаровський: ”Віктор Ющенко за кордоном постійно ставить пріоритетним питання – допоможіть нам розбудувати кордон. І є маса пропозицій. Найближчі рік-два ми досить сильно змінимо ситуацію”. Нині ведуться активні переговори про можливість відкриття ще трьох додаткових переходів на українсько-польському кордоні, адже черги не меншають. Більше того, за прогнозами міжнародних експертів вантажопотік між Західною та Східною Європою щороку зростатиме до 20 відсотків. На червень у Львові заплановано виїзне засідання Ради нацбезпеки та оборони. Основним робочим питанням буде транскордонне співробітництво.


Німецька Хвиля, 06.05.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Потік європейців через українські кордони невпинно зростає

МУКАЧЕВЕ. Після того як з 1-го травня Україна тимчасово ввела безвізовий режим з країнами Євросоюзу, потік європейців через українські кордони невпинно зростає. Як передає наш кореспондент, громадяни країн ЄС їдуть в Україну не лише на пісенний конкурс ”Євробачення”. Докладніше Наталя Зотова:

Нині лише через пост “Лужанка”, що у Берегівському районі, щодоби проїжджають біля 4 тисяч осіб. У вихідні та святкові дні – ще більше. До введення безвізового режиму цей потік був значно меншим. Тепер, аби уникнути черг на кордоні, довелося майже вдвічі збільшити чергові наряди, повідомила Аріна Славінська, старший інспектор прикордонного контролю КПП “Лужанка”. Разом із митниками відпрацювали також механізм швидкої перевірки документів та догляду автомобілів. Масового паломництва європейців в Україну прикордонники очікують десь за тиждень до початку ”Євробачення”. Також прогнозують, що безвізовий режим, який діятиме до 1 вересня, привабить багато іноземних туристів. Утім після скасування віз почали збільшуватися і шоп-тури. Іноземці масово скуповують дешеві й екологічно чисті українські продукти і постійно вивозять пальне.


Німецька Хвиля, 07.04.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Україна та Польщі прагнуть спростити процедуру митного контролю

ЛЬВІВ. Митні служби України та Польщі ведуть активні переговори щодо спрощення процедури митного контролю. Як передає наш кореспондент, досягнуто конкретних домовленостей. Детальніше Галина Стадник:

Черги на українсько-польському кордоні суттєво зменшилися. Внаслідок двосторонніх перемовин, поляки таки пришвидшили процедуру митного оформлення вантажів. Втім, до вирішення проблеми ще далеко, - каже в.о. керівника Львівської митниці Зіновій Буричко. Основна проблема, на його думку, - це відсутність чіткої взаємодії між митниками обох сторін кордону. Однак є домовленість про ширший обмін інформацією. Польська сторона також пообіцяла, що так званий ”зелений коридор” для авто, які в’їздять без вантажу, таки функціонуватиме. Для цього поляки готові розширити слуги контролю, - додав Буричко. Він також повідомив, що за місяць Львівська митниця змінить технологічні схеми митного оформлення вантажу. Йдеться про введення єдиної митної декларації за європейським зразком. До того ж буде суттєво зменшено перелік документів, які часто просто дублюються.


Німецька Хвиля, 28.03.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Польща за розбудову українських митних переходів

ЛЬВІВ. Польща готова лобіювати надання фінансової допомоги з міжнародних фондів на розбудову українських митних переходів. Про це, перебуваючи у Львові, заявив генеральний директор митної служби Польщі Вєслав Чижович. Детальніше Галина Стадник:

Кількість митних переходів на українсько-польському кордоні недостатня, до того ж усі вони потребують технічного переоснащення, - вважає голова департаменту митної служби України Володимир Скомаровський. Кошти для розбудови додаткових переходів українська сторона планує залучати із спеціальних міжнародних фондів. Пропозицій чимало, каже Скомаровський, зокрема зі спецфондів Канади та Англії. Проте ці можливості лише опрацьовуються, зазвичай вся процедура займає не менше року, додав він. Поляки зі свого боку готові посприяти, аби Україна таки отримала обіцяну фінансову допомогу за програмою TASIC. ”Там, де ми зможемо вплинути на рішення ЄС та Єврокомісії, там буде наша підтримка для вас”, - зауважив директор митної служби Польщі Вєслав Чижович. Поки ж досягнуто домовленість, що поляки таки організують ”зелений коридор” на українсько-польському кордоні та розширять смуги для авто, які в’їздять до країни без товару.


Митниця без черг і хабарів

Високий Замок, 26.03.2005  http://www.wz.lviv.ua

Леся ФЕДІВ 

Якщо машини на українсько-польських митних переходах затримуватимуться довше, ніж на дві години, це вважатиметься надзвичайною ситуацією і в неї втручатимуться головні митники Польщі та України. Про це домовилися голова Державної митної служби України Володимир Скомаровський (на фото справа) та генеральний директор митної служби РП Вєслав Чижович (на фото зліва) під час огляду митного переходу “Краковець-Корчова”. Учора вони дали прес-конференцію у Львівській облдержадміністрації.

Домовилися про створення “зеленого коридору” для легкових автомобілів, які не мають вантажів, однак змушені простоювати в загальних чергах. Йшлося також про потребу розбудовувати кордони, відкривати нові переходи на відстані 30-40 кілометрів один від одного. За словами Володимира Скомаровського, для цього необхідно залучати кошти міжнародних фондів. У змінах до бюджету на цей рік на переобладнання митних переходів передбачено 43 мільйони гривень, однак цих коштів замало. Для поліпшення контролю на митницях буде встановлено сканери (один із них - на Яворівській митниці), а систему митного оформлення буде значно спрощено.

Щоб довідатися про роботу митниць і можливі зловживання, керівництво планує проводити соціологічні опитування. На порушення реагуватиме також служба безпеки митниці, котра діє на кожному переході. А всі, хто має скарги на діяльність митних органів, можуть зателефонувати за номером 8-800-50-13-130.


Гранти на єврокордони

Я. М.

Поступ, 3 березня 2005 р. http://postup.brama.com

Львівщина одержить унікальну нагоду впорядкувати свої прикордонні території та довести їх до європейського рівня за кошти європейських грантів. На гроші Єврокомісії можна радикально реформувати територію області: прокласти дороги, розширити інфраструктуру районів, покращити екологічну ситуацію. Національний конкурс на вдосконалення прикордонного середовища України, Білорусі та Польщі стартуватиме вже в квітні.

Щоправда, Єврокомісія, яка фінансуватиме основний відсоток програми, залишила Україну фінансовим аутсайдером стосовно наших сусідів -- поляків. Зокрема Польщі на розвиток її прикордонних територій Єврокомісія виділяє майже 38 мільйонів гривень, натомість лише вісім мільйонів припадає у цій програмі на Україну та Білорусь.

Проте плани Єврокомісії щодо використання за призначенням національних грандів, очевидно, суттєво відрізняються від намірів районних громад. "Тих вісім мільйонів гривень європейці виділили нам радше не на будівництво нових доріг чи маркетів, а на проведення семінарів та тренінгів для "інтелектуально відсталих" українців та білорусів", -- вважає виконавчий директор Аґенції реґіонального розвитку та європейської інтеґрації Оксана Музичук.

У цей час у Львові також уперше буде створено інформаційно-консультаційний центр для учасників конкурсу.


Німецька Хвиля, 01.03.2005 http://www2.dw-world.de/ukrainian

На польско-українському кордоні знову черги – тільки тепер вже при в”їзді в Україну

ВАРШАВА. На польсько-українських прикордонних переходах знову вишикувалися кілометрові автомобільні черги. Цього разу з Польщі в Україну тяжко в’їхати передусім вантажівкам. Причина полягає не в занадто суворих перевірках, а очевидно в аварії центрального комп’ютера митної служби України. З подробицями – Володимир Прядко:

Хоча польське телебачення й переконувало, що великих втрат від кількаденних черг на польсько-українському кордоні для польської економіки не буде, журналістські матеріали з місця події все ж таки набувають скандального характеру. Спочатку українські партнери обіцяли почати нормальну роботу переходів у понеділок, а тепер кажуть, що незручності триватимуть ще 2-3 дні. Це означає, що водії великих вантажівок, які ”ночують” при дорозі ще з п’ятниці-суботи змушені будуть простоювати ще кілька діб. Польські прикордонні служби роблять все що можуть, аби зберегти порядок і налагодити необхідне обслуговування розлючених водіїв. Традиційно поляки знову звертаються до них з проханям не скупчуватися на переїздах Корчова-Краковець чи Доргогуськ-Ягодин, а користуватися місцевими готелями та стоянками, або перечекати чергу в глибині країни. Речник митної служби у Перемишлі Малгожата Блахарська говорить, що з польського боку також бували комп’ютерні аварії, але вони тривали принаймні кілька годин, а не кілька діб.


Кордон „завис” через комп’ютер

Оксана ЛАБОЙКО Краковець-Львів

Поступ, 25 лютого 2005 р. http://postup.brama.com

На контрольно-пропускному пункті „Краковець” тільки вчора понад 500 машин чекали своєї черги, щоб перетнути кордон. Як розповіли „Поступу” українські та польські громадяни, які стояли в черзі, щоб перетнути українсько-польський кордон іноді доводиться простоювати по декілька днів. Однак, як запевняють українські митники, їхньої вини в тому, що на кордоні виникають черги, зовсім нема. Ажіотаж на кордоні спричинила нова дуже детальна комп’ютерна система реєстрації осіб та транспортних засобів, що проходять митний контроль, яку 14 лютого 2005 року запровадили польські прикордонники.

„Сьогодні процедура проходження українсько-польського кордону відбувається досить швидко. Стою в черзі від п’ятої години ранку, а вже біля третьої – на нейтральній стороні. Однак, позаду тільки ваш кордон, а польські митники зазвичай затримують довше”, -- говорить громадянин Польщі Богдан.

„Після впровадження нової системи реєстрації стояти на митниці доводиться значно довше. Однак, черги виникають не тільки зі сторони поляків, при в’їзді в Україну теж оглядають дуже прискіпливо”, -- зазначив українець Микола.

„Нова система реєстрації впроваджена у пунктах пропуску Краковець, Шегині, Смільниця з української сторони та Корчова, Медика, Кросьцєнко з польської сторони. В такий спосіб польські митники хочуть провести повний аналіз товарів, які ввозять на їхню територію. Свої дії сусіди пояснюють тим, що вони захищають зовнішній кордон Європейського союзу від ввозу контрабандних товарів і на переговори не йдуть. За їхньою інформацією чи не кожен другий громадянин, який в’їжджає на територію Польщі з України везе контрабандні тютюнові чи горілчані вироби. Отож, польські митники майже до деталей оглядають кожну другу українську та кожну четверту-п’яту польську машини. Якщо раніше на в’їзд до Польщі їхні митники пропускали 70-90 машин на годину, то зараз в найкращому випадку 50-60. Ми ж у свою чергу, намагаємося навпаки пропускати якнайбільше машин. Хоча пропускна здатність контрольно-пропускного пункту „Краковець” близько 2 тисячі легкових автомашин за добу, нині з український кордон перетинає 2600-3000 транспортних засобів,” – говорить заступник начальника відділу прикордонної служби Західного регіонального управління державної прикордонної служби Сергій Журбенко.

Стосовно вантажних транспортних засобів, за його словами, протягом однієї зміни українські митники можуть пропустити на в’їзд і на виїзд з України близько 180 вантажних машин, однак польська сторона стільки вантажівок зазвичай не пропускає, тому реально кордон перетинає приблизно 100 вантажних машин за одну зміну.

Складною є ситуація і на пішому переході. За словами пана Журбенка, через великі черги не рідко трапляються випадки, коли травмування людей. Навіть те, що піший перехід сьогодні працює цілодобово напруги зовсім не зменшує, адже зазвичай великий наплив людей є зранку та по обіді.


http://www.gazeta.lviv.ua Львівська газета, 15 лютого 2005 № 28 (594)

Відкриють нові пункти пропуску

НОВА влада області має потужні плани щодо впорядкування прикордонних територій.

Перш за все, заплановано модернізувати пункт пропуску в Рава-Руській.

– Усі, хто проїжджав через Рава-Руську, не могли не звернути уваги на великі черги та “корки”. Відповідно, ми маємо намір розширити цей пункт пропуску, – повідомив  заступник голови ОДА Валерій П’ятак.

За його словами, проект модернізації фінансуватимуть зі структурних фондів ЄС, за програмою “Тасіс”. Сукупно на модернізацію виділять 8,5 мільйона євро. Крім того, в планах – об’їзна дорога в Рава-Руській.

Окрім того, є намір відкрити чотири нові пункти пропуску. Щоправда, які саме та яка вартість їх відкриття – пан П’ятак іще не розповідає. Серед інших пунктів пропуску потрібно провести роботи в Мостиськах. Але це треба узгоджувати з польською стороною.

А Краковець модернізації не потребує, оскільки нині “це один із найсучасніших пунктів пропуску в Україні”, вважає Валерій П’ятак.

У.К.


ЄС починає реалізацію двох програм за участю України

07.02.2005 http://ua.proua.com

Про початок дев’яти нових програм з транскордонного співробітництва усередині Європейського союзу та у межах Європейської політики сусідства оголосила у Варшаві Данута Хубнер - комісар ЄС, що відповідає за регіональну політику, повідомляють ІА «Новини - Україна».

За словами Данути Хубнер, загальна кількість населення регіонів, що візьмуть участь у програмах, становить 57 мільйонів осіб. Дві з програм стосуються співробітництва в трикутниках Угорщина-Словаччина-Україна і Польща-Білорусь-Україна.

Як відзначають в Єврокомісії, розпочаті комісією проекти спрямовані на поліпшення прикордонної інфраструктури, допомогу малому і середньому бізнесові, розвиток транспортних мереж, туризму тощо.

Протягом 2004-2006 років на реалізацію програм буде витрачено 260 млн. євро.


Нове обладнання на східних кордонах Польщі

Володимир Павлів
http://radiosvoboda.org

Варшава, 1 лютого 2005 - Поки на політичній сцені тривають розмови про зближення України з Європейським Союзом, на кордонах ЄС відбувається так зване “ущільнення”. З цього тижня на східних кордонах Польщі Митна служба запровадила нову комп’ютерну систему реєстрації осіб та автотранспорту, спрямовану на ефективнішу боротьбу з контрабандистами.

Нова комп’ютерна система покликана не замінити митника, а допомогти йому у роботі. Відомо, що успішність роботи митника значною мірою залежить не лише від його професійних навиків, але й від особливої інтуїції, тобто фахового чуття. Однак, людині властиво помилятися. Тому про мінімалізацію цих помилок тепер дбатиме комп’ютер – говорить працівник митного управління у місті Перемишль Марек Кахонек:

“Він вибере з бази даних всі зареєстровані раніше автомобілі, в котрих під час перевірки було зафіксовано спробу перевезти контрабанду”.

До окремого реєстру будуть заносити і прізвища водіїв-контрабандистів на випадок, якщо вони їхатимуть через кордон іншим автомобілем. Однак, комп’ютеризація митної служби спрямована не лише проти нечесних автоводіїв, але й проти нечесних митників. Якщо комп’ютер вибере даний автомобіль для перевірки, то митник не зможе проігнорувати цю вказівку і замінити об’єкт контролю на інший.

До нової система будуть впроваджуватися дані лише тих осіб та автотранспорту, котрі перетинають польський кордон зі східного напрямку, оскільки саме з цього боку трапляється найбільше випадків контрабанди.

Польські митники визнають, що у перші тижні діяльності цієї системи праці у них може додатися, а це в свою чергу може призвести до тимчасового збільшення черг на кордоні. Разом з тим керівництво митної служби запевняє, що в перспективі система служитиме для зручності самих подорожніх.

Про те, що польська влада намагається більше дбати про гостей, котрі в’їздять до Польщі автотранспортом, може свідчити й нова брошура, котру на кордоні отримують водії-іноземці. Цей інформаційний буклет, що його підготувала Польська рада безпеки дорожнього руху під назвою “Вітаємо у Польщі”, попереджає зокрема, що багато польських доріг перебувають у поганому стані, а польські водії їздять надто швидко, небезпечно і з порушенням правил дорожнього руху.


http://postup.brama.com Поступ, 25 січня 2005 р.

Прикордонників не надуриш

Ольга ПЕТРІВ

На українсько-польському кордоні відкрито спільний для двох держав консультаційний пункт з контролю за переміщенням автомобілів та вантажів у пункті пропуску "Ягодин-Дорогуськ" (Волинь). Варто зауважити, що це уже другий такий пункт, перший було відкрито на Львівщині у пункті пропуску Краковець. Створення мережі таких пунктів - своєрідна "ескалація досвіду" поляками, адже консультаційні пункти з контролю за переміщенням автомобілів та вантажів уже встигли добре зарекомендувати себе іншому кордоні Польщі, -- польсько-німецькому.

Працівники Державної прикордонної служби України, у свою чергу, вважають нововедення украй важливим для виявлення та запобігання правопорушень на західному українсько-польському кордоні, окільки між українцями та поляками відбувається інтерактивний обмін інформацією, необхідною для попередження й виявлення правопорушень. Одним із найпоширеніших із них ухилення від сплати належної суми держмита "човниками" та перегонщиками автомобілів західноєвропейського виробництва. Схема такої афери виглядає приблизно так - шахраї показують польським прикордонникам одні документи, для української ж сторони для оформлення того ж товару пропонуються вже інші (фальшиві) супутні документи.

Ілюстративно це можна прослідкувати на прикладі нещодавнього затримання у пукті пропуску "Рава-Руська" двох "Lexus" та ще двох автомобілів цієї марки й одного джипу "Cherokee" у пункті пропуску "Устилуг". Ці транспортні засоби попередньо реєстрували в Україні, потім "атомобілі-привиди" перетинали український кордон вже із фальшивими українськими номерами, техпаспортами, довіреностями та іншими супутніми документами, таким чином власники цього товару намагалися ухилитися від сплати мита. Цікавим є і той факт, що три водії "устилугських авто" виїхали за кордон за день перед тим через пункт пропуску "Ягодин". За повідомленням прес-служби прикордонників, найвірогідніше, машини вилучать та передадуть до митниці, а правоохоронцям доведеться з'ясовувати причетність до даної справи посадових осіб, що відповідають за реєстрацію транспортних засобів в Україні.