повернутися Ї: кордон

11 грудня 2006 р. http://zik.com.ua Західна інформаційна корпорація

На Закарпатті відновив роботу пункт пропуску Дзвінкове-Лонья на українсько-угорському кордоні

Міжнародний автомобільний пункт пропуску Дзвінкове-Лонья, на угорсько-українському кордоні урочисто відкрили 8 грудня після реконструкції. За словами міністра фінансів Угорщини Яноша Вереша, питання реконструкції цього пункту пропуску стало особливо актуальним після вступу Угорщини до ЄС. Європейська спільнота зацікавлена в реконструкції саме таких невеликих пропускних пунктів. Про це 11 грудня ЗІКу повідомили у прес-службі ОДА.

Як запевнив заступник голови облдержадміністрації Іван Качур, українська сторона теж працює в цьому напрямку. Найближчим часом планується капітальна реконструкція пункту пропуску Дзвінкове в Берегівському районі, а також Вилок-Тісобеч, що на Виноградівщині.

Під час нещодавнього візиту в Україну міністра закордонних справ Угорської Республіки пані Кінги Гьонц на державному рівні досягнуто домовленості про відкриття нового пункту переходу на українсько-угорському кордоні поблизу села Дідове, що на Берегівщині.


13.12.2006  http://zik.com.ua Західна інформаційна корпорація         

Чехія: Словаччина має забезпечити кращий контроль кордону з Україною             

БРЮССЕЛЬ. Чехія має намір запровадити на кордоні з Словаччиною строгий контроль тих, хто його перетинає, якщо словацька сторона не забезпечить кращу охорону свого кордону з Україною. Як заявив у вівторок чеський посол в ЄС Ян Когут,  Чехія фактично змушена буде вибудувати кордон з сусідньою країною, якщо Словаччина не виконуватиме зобов’язань, які вона взяла на себе, оголосивши про намір долучитися до Шенгенського договору. Обидві країни – як Чехія, так і Словаччина, збираються вступити наприкінці наступного року до цього договору, що означало б повну відміну контролю осіб, які перетинають чесько-словацький кордон. Нині Шенгенським договором об’єднані 13 „старих” членів ЄС,  а також Норвегія та Ісландія.


Піший перехід «Шегині-Медика» закриють на місяць

22 вересня 2006 http://lviv.proua.com

Польська сторона виступила з дипломатичною нотою щодо тимчасового припинення руху через піший перехід «Шегині-Медика» з 25 вересня по 22 жовтня цього року. Як повідомила прес-служба Львівської облдержадміністрації, перехід закриють з метою модернізації та реконструкції для пристосування до норм Шенгенської угоди.


5 вересня 2006 р. http://zik.com.ua/ Західна інформаційна корпорація

На реконструкцію пішого переходу у «Шегинях» піде близько 40 тис. грн

Невдовзі розпочнеться реконструкція міжнародного пішохідного переходу в пункті пропуску «Шегині», що на українсько-польському кордоні. Нині його планова пропускна спроможність – 600 осіб за добу, а насправді тут долає шлях декілька тисяч людей, що створює певні незручності для громадян. Про це повідомив власкор Західної інформаційної корпорації у Мостиському районі.

За словами першого заступника голови Мостиської РДА Олега Макара, на реконструкцію пішохідного переходу в «Шегинях» піде орієнтовно 40 тис. грн – ці кошти виділили Мостиські РДА та митниця.

«Реалізація проекту з реконструкції пішохідного переходу в «Шегинях» допоможе збільшити його пропускну спроможність удвічі», – зазначив Олег Макар.

Довідка ЗІКу.
Голова Мостиської РДА Юрій Візняк виїжджав на міжнародний пішохідний перехід «Шегині – Медика», де спілкувався з громадянами, які перетинають українсько-польський кордон пішки. Після цього та консультації з головою Мостиської районної ради Антонасом Вербаускасом Ю.Візняк провів нараду, на якій утворено робочу групу, куди ввійшли представники відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, санепідстанції, районного відділу земельних ресурсів, Мостиської митниці та прикордонної служби. За результатами роботи комісії прийняте рішення про необхідність розширення пропускної спроможності цього пішохідного переходу. Складено проектно-кошторисну документацію, яку розробила Мостиська митниця.


Німецька Хвиля, 25.08.2006 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Розширення піших переходів на українсько-польському кордоні

ЛЬВІВ. Влада прикордонних з Польщею районів Львівської області намагається покращити ситуацію на під’їздах до зон митного контролю. Місцеві чиновники спільно з митниками розпочинають зокрема нові проекти з розширення піших переходів кордону. З подробицями Галина Стадник:

Днями міліція та прикордонники почали разом патрулювати чергу на державній дорозі, що веде до пункту перетину кордону “Краківець”. У такий спосіб влада сподівається зарадити хаосу, який нерідко виникає в автомобільних чергах перед митницею. Віднині власники авто, які стоять у черзі на виїзд з України, отримують також спеціальні номери. Проїзд за номером має зменшити кількість бажаючих проїхати поза черги, переконані чиновники. Проблеми виникають часто і на піших переходах. Більшість з них розраховані на пропускну здатність до тисячі осіб на добу. Реально ж сьогодні на них щодня перетинають кордон до десять тисяч людей, каже голова Мостиської райдержадміністрації Юрій Візняк. Тому спільно з митницею розроблено проект розширення переходу з українського боку кордону. Планується добудувати робочі місця для митників та прикордонників, а також облаштувати територію біотуалетами та смітниками. Загальна вартість проекту, за словами Візняка, 40 тисяч гривень.


Пішохідний перехід Шегині-Медика вдвічі збільшить пропускну спроможність

15 серпня 2006 http://lviv.proua.com

Голова Мостиської РДА Юрій Візняк виїжджав на пішохідний перехід «Шегині-Медика», де спілкувався з громадянами, які пішки перетинають українсько-польський кордон. Після цього та докладної консультації з головою Мостиської районної ради Антонасом Вербаускасом Юрій Візняк провів нараду, на якій було створено спеціальну робочу групу, куди ввійшли представники відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства райдержадміністрації, санепідемстанції, районного відділу земельних ресурсів, Мостиської митниці та прикордонної служби.

Про це повідомив сьогодні, 15 серпня, власкору Західної інформаційної корпорації заступник голови Мостиської РДА Роман Бішко.

За його словами, «за результатами роботи комісії прийнято рішення про необхідність розширення пропускної спроможності міжнародного пішохідного переходу «Шегині-Медика». Складено проектно-кошторисну документацію (розробляє Мостиська митниця)».

У коментарі ЗІКу голова Мостиської РДА Юрій Візняк заявив, що «орієнтовна кошторисна вартість проекту – 40 тис. грн. Ефект: пропускна спроможність міжнародного пішохідного переходу «Шегині-Медика» збільшиться вдвічі».


Німецька Хвиля, 27.06.2006 http://www2.dw-world.de/ukrainian

На Львівщині впорядковують прикордонні території

ЛЬВІВ. Адміністрації прикордонних районів Львівщини впорядковують території, прилеглі до пунктів пропуску. У кожному районі розробляється архітектурна документація з побудови так званих “сервісних зон”. З подробицями Галина Стадник:

Практично вся територія біля вже діючих пунктів пропуску на Львівщині забудована хаотично. Немає чіткого розпланування, необхідного автомобільного та громадського сервісу. Тепер перед адміністраціями стоїть завдання забезпечити трикілометрову ділянку дороги, починаючи від кордону, заправками, автосервісами, готелями, магазинами, тощо - каже голова райдержадміністрації Яворівського району Ростислав Новоженець. Він також зауважив, що плани забудови вже майже готові й невдовзі розпочнеться сама робота. Однак, спочатку слід навести порядок з чергами перед пунктами пропуску, переконаний Новоженець. За його словами, адміністрація вже звернулася до дорожньої служби з вимогою посилити контроль за водіями та рухом транспорту, створивши, заради безпеки, одну чергу. Про залучення інвестицій говорити ще рано, каже голова адміністрації, але не виключено, що на найбільш привабливі придорожні місця проводитимуть тендери, або продаватимуть їх з аукціону.


Німецька Хвиля, 02.06.2006 http://www2.dw-world.de/ukrainian/

На період Чемпіонату світу буде посилено контроль на німецько-польському кордоні

ВАРШАВА. Польські прикордонники на період проведення Чемпіонату світу з футболу посилять контроль на пунктах пропуску на польсько-німецькому кордоні. „Йдеться насамперед про те, аби не пропустити через кордон осіб, розшукуваних за злочини або таких, що внесені до німецької чи польської бази даних через порушення громадського правопорядку”, - пояснив речник регіональної прикордонної служби Маріуш Скшинскі. Німецькі правоохоронці побоюються напливу польських футбольних хуліганів, які відомі своєю брутальністю. Польські прикордонники заявили також про намір тимчасово залучити до контролю на німецько-польському кордоні колег з інших регіонів, адже очікується великий потік футбольних вболівальників, зокрема тих, які проїжджатимуть транзитом з України.


Чеське консульство у Львові обслуговуватиме жителів ще трьох областей Західної України

26 травня 2006 http://lviv.proua.com

Відтепер Генеральне консульство Чеської республіки у Львові обслуговуватиме жителів ще трьох областей Західної України – Волинської, Рівненської та Чернівцької, повідомляє прес-служба МЗС України. Про це йшлося під час переговорів з консульсько-правових питань між делегаціями України та Чеської Республіки, що відбулися у Києві.

Як зазначили у прес-службі, українська сторона з задоволенням сприйняла рішення Уряду Чехії щодо розширення консульської присутності Чеської Республіки в Україні. Ближчим часом планується відкриття Генерального консульства ЧР в Донецьку, консульський округ якого охоплюватиме територію АР Крим, Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Луганської, Харківської, Херсонської областей, а також розширення меж консульського округу Генерального консульства Чеської Республіки у Львові шляхом включення до нього Волинської, Рівненської, Чернівецької областей.


23 травня 2006 р. http://zik.com.ua Західна інформаційна корпорація

Володимир Карась: Цього року на західному кордоні України не буде відкрито жодного пропускного пункту

«На жаль, цього року на території західного кордону України не буде відкрито жодного пропускного пункту», – заявив сьогодні, 23 травня, під час прес-конференції начальник Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України генерал-лейтенант Володимир Карась.

За словами В. Карася, водночас є домовленості про розбудову пунктів пропуску «Грушів-Бідомеж», «Нижанковичі-Мальховице» і «Угринів-Долхобичув». Щодо відкриття пункту пропуску у с. Боберка Турківського району, про що зазначалося під час відкриття прикордонної застави «Боберка», то програма розвитку і реконструкції державного кордону України практично була узгоджена з усіма відповідними службами ще у жовтні минулого року і подана на затвердження Кабміну, але до цього часу не прийнята. У цій програмі передбачено на 2009 рік відкриття ПП у с. Боберка.


Прикордонники облаштовують пункти пропуску за кошти ЄС

23 травня 2006 http://lviv.proua.com

Кошти Євро Союзу допомагають облаштовувати пункти пропусту Західного регіонального управління ДПС України новим сучасним оснащенням, про це сьогодні під час прес-конференції повідомив начальник Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України генерал-лейтенант Володимир Карась. Зокрема минулоріч найбільші пункти пропуску були оснащені системами відеоспостереження та рентгеноустановками.

Відтак завдяки останній технологічний новинці минулого року вдалось виявити у опломбованих вантажівках замість задекларованого товару кілька іноземців, які намагались нелегально перетнути кордон.

Крім того впродовж минулого року підрозділи кордону отримали 115 одиниць автомобільної техніки, 1 тисячу 527 радіостанцій нового парку, провели значний обсяг робіт щодо реалізації програм створення цифрової первинної мережі зв’язку, впровадили супутниковий зв’язок та новітні інформаційні технології: встановлено 7 терміналів супутникового зв’язку, дві підсистеми відеоспостереження та зчитування номерних знаків транспортних засобів в пунктах пропуску „Малий Березний” та „Тиса”.


Прикордонники інформують про особливості перетину україно-словацького кордону на автомобілі

proUA / 04.05.2006 http://ua.proua.com

У зв’язку з тим, що останнім часом збільшилася кількість скарг та звернень громадян, пов’язаних з обмеженнями кількості пально-мастильних матеріалів, які дозволено перевозити автомобільним транспортом на україно-словацькій ділянці кордону, Державна прикордонна служба України інформує про те, що її представники виконують завдання за призначенням у межах своїх повноважень. Про це «proUA» повідомили у прес-службі Державної прикордонної служби.

Постановою Кабінету Міністрів України № 341 від 31 травня 1994 року “Про затвердження Правил ввезення транспортних засобів на територію України” передбачено, що іноземним громадянам, які вивозять транспортні засоби за межі України, дозволяється мати пальне в баку, передбаченому виробником засобу, а громадянам України - 20 літрів додатково (пункт 6). При цьому усі транспортні засоби, що ввозяться на територію України, підлягають митному оформленню в порядку, встановленому чинним законодавством (пункт 8 ).

Ці норми діють в пунктах пропуску на ділянках державного рубежу з країнами, які мають спільні кордони з Україною. Власникам автомобільного транспорту варто врахувати це під час планування перетинання українсько-словацького кордону для уникнення непорозумінь з представниками контролюючих служб та відомств. Дотримання установлених норм дозволить забезпечити безперебійну роботу міжнародних пунктів пропуску без накопичення автотранспорту на кордоні.


3 квітня 2006 http://radiosvoboda.org

Польща може мати проблеми із входженням до Шенґенської зони

Єва Поштар

Варшава, 3 квітня 2006 (RadioSvoboda.Ua) – Польща може запізнитися зі вступом до Шенґенської зони, спільного європейського простору, де відсутні митні кордони. Вступ нових країн ЄС до Шенґенського простору планується на другу половину наступного року. Але, на думку польських експертів, польські кордони ще не готові стати східним рубежем ЄС. Що це означатиме для самих поляків і усіх, хто перетинає польський кордон?

Через півтора року Польща разом із Угорщиною, Словаччиною, Чехією та іншими країнами-новачками ЄС має увійти до Шенґенської зони. Однак місцеві експерти вважають, що стан інфраструктури на польських кордонах не дозволить їй це зробити.

Як говорять фахівці, на яких посилається впливовий польський щоденник "Газета Виборча", перш за все Польщі бракує європейської електронної контрольної системи кордонів та прикордонних переходів, SIS. SIS - це гігантська база даних про розшукуваних людей та автомобілі. Ця система мала б вирішальний вплив на контроль руху людей і товарів через кордон ЄС. Саме відсутність цієї системи нагляду над потоком людей та товарів через кордони ЄС на думку експертів призведе до того, що сусідні, передусім німецькі прикордонники будуть надалі вести митний огляд на західньому кордоні Польщі.

Для громадян України найбільш суттєвою проблемою є візова політика Польщі після її входження до Шенґенської зони. Чи слід очікувати змін? На запитання РС відповідає голова парламентської Комісії внутрішних справ і адміністрації Марек Кухцінський (ПіС):

- Коли Польща увійде в інформаційну систему Шенген, тоді ми будемо змушені за існуючим законом ЄС, запровадити платні візи. До речі, це мали б бути досить дорогі візи - по кількадесять євро за візу. Ми хочемо знайти таку розв'язку, щоб принаймні для українців, що живуть у прикордонній зоні, це не були такі величезні витрати. Шукаємо розв'язки такої як дотепер, коли візи безкоштовні. Це для нас виклик і проблема. У зв'язку із тим, на мій погляд, Шенґенська система не увійде в дію у 2007 році. Можливо через два роки. Ми мусимо мати час, щоби знайти якусь розв'язку цієї проблеми, щоб кордон не став муром.

До пошуків вирішення візової проблеми поляки підключили і самих українців. Поки на рівні дипломатичного представництва України у Польщі, далі можливо, до обговорень підключиться відповідна комісія уже нової Верховної Ради України.


Німецька Хвиля, 24.03.2006 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Міністри внутрішніх справ ЄС обговорили питання безпеки на зовнішніх кордонах Євросоюзу

ГАЙЛІҐЕНДАММ / БОНН. Підвищення рівня безпеки на зовнішніх кордонах Європейського союзу стало однією з головних тем дводенної зустрічі міністрів внутрішніх справ країн-членів ЄС. Форум відбувся в німецькому курортному містечку Гайліґендамм. Розповідає Христина Осташевська:

Спорудження ефективного бар’єру для нелегальної міграції, на думку учасників конференції в Гайліґендаммі, має стати спільним завданням усіх країн-членів ЄС. Федеральний міністр внутрішніх справ Німеччини Вольфґанґ Шойбле пояснив: „Організована злочинність, яка охоплює торгівлю людей та перемитництво, є серйозною проблемою. І наше завдання полягає в тому, щоб побороти цей та інші прояви організованої злочинності. І тут ми матимемо успіх”, - наголосив Шойбле. Для цього, як наголошувалося на зустрічі, європейські країни повинні мати не лише потужну підтримку з боку Європолу, але також доступ до національних баз даних у межах ЄС. У рамках зустрічі в Гайліґендаммі міністр внутрішніх справ Німеччини Вольфґанґ Шойбле та його польський колега Людвіг Дорн підписали угоду про співпрацю прикордонних служб обох країн, яка передбачає також безперешкодну депортацію нелегалів. Нагальність проблеми нелегальної міграції в ЄС засвідчило повідомлення, яке в четвер надійшло з Будапешта. На австрійсько-угорському кордоні затримали польську вантажівку, на якій перебували 14 громадян України. Як з’ясувалося, через Австрію вони намагалися потрапити до Італії.


23 лютого 2006 р. Західна інформаційна корпорація http://zik.com.ua

Закарпаття: Підготовлено статут українсько-угорської міжурядової комісії з транскордонного співробітництва

В Ужгороді голова Закарпатської облдержадміністрації Олег Гаваші та голова Загальних зборів Саболч-Сатмар-Березської області Угорщини Ласло Газда підписали статут і необхідну документацію по Міжурядовій комісії з питань прикордонної співпраці України та Угорщини. Цей документ базуватиметься на Мадридській угоді між урядами України та Угорської Республік. Про це повідомив власний кореспондент Західної інформаційної корпорації.

«Завдання цієї комісії, – зазначив Ласло Газда, – зробити прикордонну співпрацю між Закарпатською областю і Угорщиною динамічнішою, поліпшити співпрацю між митними службами України та Угорщини».

За його словами, перше питання, яке вирішуватиме Міжурядова комісія, торкатиметься протипаводкового захисту в басейні річки Тиса. Угорські експерти звернулися до вчених Харківського університету, які підготували спільний проект з вивчення енергетичних можливостей річки Тиса. Зараз цей проект розглядають українські урядовці.

«Під час переговорів ми домовилися про майбутнє будівництво п'ятого прикордонного коридору і будівництво автобану «Лісабон-Київ», а також ознайомилися з підприємствами Закарпаття, в які можна інвестувати гроші», – повідомив Ласло Газда. Він також зазначив, що Угорщина готова проводити з Україною спільні ділові форуми, перебудовувати пункти перетину кордону, співпрацювати в галузях культури, охорони здоров’я, освіти і науки, екології.

Вирішено провести бізнес-форум за участі підприємців обох країн. О.Гаваші та Л.Газда провели зустріч з керівниками митних органів прикордонних областей. Йшлося про реалізацію заходів щодо зменшення черг на пунктах пропуску та їх реконструкцію.


21 лютого 2006 р. http://zik.com.ua Західна інформаційна корпорація

Досягнуто остаточних домовленостей про будівництво нових митних переходів на україно-польському кордоні

Досягнуто остаточних домовленостей про будівництво нових митних переходів на україно-польському кордоні. Про це заявив сьогодні, 21 лютого, під час прес-конференції у Львові голова Львівської ОДА Петро Олійник, підсумовуючи результати робочої поїздки урядової делегації України на чолі з прем’єр-міністром України Юрієм Єхануровим у Республіку Польщу.

За його словами, незабаром розпочнеться будова митних переходів Будоміж-Грушів та Угринів-Долгобичув на польському боці, а також реконструкція Рава-Руської митниці.

«Жодної копійки українська сторона не витратить. Усі витрати бере на себе польська сторона та ЄС. Єдине, що нам треба зробити, – побудувати дорогу від Старого Самбора до Смільниці, аби запрацював митний перехід Нижанковичі-Мільховіце», – наголосив П.Олійник.

Він підкреслив, що урядові делегації дійшли згоди стосовно застосування нафтопроводу «Одеса-Броди». «Усі розуміють, що російська нафта закінчується. Тому на перше місце виходить каспійська нафта», – заявив П.Олійник.

За його словами, незабаром на території Львівщини розпочнеться будівництво з виробництва біодизеля. «З фермерами буде підписано контракти на 25-30 років на закупівлю їх продукції для переробки на заводі», – підкреслив П.Олійник.


19 лютого 2006 р. http://zik.com.ua  Західна інформаційна корпорація

Польські депутати та міністри поговорять про розбудову прикордонних переходів з Україною

У березні в Перемишлі (Польща) відбудеться виїзд комісії польського Сейму та міністрів, які обговорюватимуть візову політику Польщі щодо України та питання розбудови існуючих прикордонних переходів між обома країнами і створення нових. Про це повідомив член правління партії «Право і справедливість» Польщі, голова Польсько-української білатеральної групи Марек Кухцінскі. Адже наразі між Польщею та Україною існує усього одинадцять переходів, в той час коли між Польщею та Німеччиною їх є близько п’ятдесяти.

«Проблема лібералізації польсько-українського кордону мені близька, оскільки я народився у Перемишлі і зараз часто їжджу до Львова, – зазначив Марек Кухцінскі. – Хочу, щоб на цій території створили якомога більше переходів, щоб громадян на них добре обслуговували, адже якість прикордонного обслуговування служить справі держави. Ми зараз намагаємося отримати кошти на розбудову переходів від ЄС. Зараз у Польщі існує програма такої розбудови і наша партія має великі плани щодо перебудови пунктів перетину кордонів і позбавлення цих служб від корупції. Я належу до тих, хто натискає на польський уряд, а той відповідно – на український, щоб нові переходи постали у найближчому часі».

Марек Кухцінскі також повідомив, що наступного тижня у Жешуві разом з Генеральним консулом Республіки Польща у Львові Вєславом Осуховскі матиме розмову з міністром щодо плану будівництва нових прикордонних переходів. Протягом найближчих років заплановано відкрити три такі переходи: один – у Любельському воєводстві і ще два – на кордоні з Підкарпатським воєводством. Крім того, у пункті перетину кордону Медика мають намір поставити фітосанітарну службу, яка буде перевіряти деревину та рослинні продукти.

Це питання, як і проблеми легального працевлаштування українців, які працюють у Польщі, функції митних служб та польської прикордонної сторожі та розбудова польсько-українського батальйону і надання йому статусу бригади також обговорять на зустрічі комісії польського сейму та міністрів Польщі, що відбудеться у Жешуві.


ЄС дасть 8 млн. євро на зміцнення україно-молдовського кордону

proUA / 20.02.2006 http://ua.proua.com

Євроcоюз дасть 8 млн. євро на зміцнення україно-молдовського кордону. Про це заявив в Одесі голова місії ЄС Ференц Банфі, передає «Факти, ICTV».

За словами Банфі, новий кордон наблизять до європейських стандартів і там буде налагоджено цивілізовану торгівлю. Наразі, на цій ділянці вже кілька місяців проводять моніоринг 70 європейських контролерів і підсумки їхньої роботи оприлюднять через півроку.

Як передає телеканал, у Молдові сподіваються на масштабне геополітичне партнерство, а співпрацю на кордоні називають лише початком переходу до цивілізованих стосунків. Україна ж від європейських експертів передусім чекає порад, як зупинити контрабанду з Придністров’я.


Німецька Хвиля, 19.01.2006 http://www2.dw-world.de/ukrainian

На українсько-польському кордоні облаштують нові пункти пропуску

ЛЬВІВ. На українсько-польському кордоні облаштовуватимуть нові пункти пропуску. Про це йдеться в програмі економічного розвитку Львівщини. У середу прем’єр-міністр Польщі Казімєж Марцінкевич також повідомив, що ведуться будівельні роботи на двох додаткових переходах. Докладніше Галина Стадник:

Відстань у тридцять кілометрів між прикордонними пунктами пропуску, яка існує сьогодні на українсько-польському кордоні, не вписується в жодні рамки, не кажучи вже про європейські стандарти, каже заступник губернатора Львівщини Валерій П’ятак. Автомобілепотік між двома країнами дедалі зростає, черги збільшуються. Аби розвантажити діючі пункти пропуску, заплановано відкрити ще шість переходів: Варяж-Усьмєж, Белз-Будинін, Нижанковичі-Мальховіце, Мшанець-Бандрув, Боберка-Смольнік, Грушів-Угринів. Поки що безпосереднього фінансування розбудови кордону з українського боку ще немає, каже П’ятак, лише готується проектно-технічна документація. Поляки ж значно випереджають українську сторону. Уже цього року буде завершено будівництво двох нових переходів, де митний контроль відбуватиметься на польській стороні, повідомив прем’єр-міністр Казімєж Марцінкевич. Він каже, що Польща заклала достатньо коштів на облаштування кордонів, чому відчутно сприяє Євросоюз.


Німецька Хвиля, 05.01.2006 http://www2.dw-world.de/ukrainian

Потік туристів через українсько-словацький кордон зріс більше, ніж утричі

МУКАЧЕВЕ. Цього року потік туристів через українсько-словацький кордон зріс більше, ніж утричі. Аби уникнути черг на кордоні українським прикордонникам навіть довелося  облаштувати тимчасові контрольно-пропускні пункти. Повідомляє Наталя Зотова:

Першу в Україні пересувну автоматизовану станцію митного і паспортного контролю днями встановили на КПП „Ужгород”, що на українсько-словацькому кордоні. Валерій Фадєєв, заступник начальника штабу Західного регіонального управління Державної прикордонної служби повідомив, що лише за перший день роботи через неї пройшло більше півсотні автобусів з українськими туристами, що прямують на гірськолижні курорти Словаччини. З іншого боку, в сусідніх країнах зростає зацікавлення відпочинком в українських Карпатах. За даними управління туризму Закарпатської обладміністрації цієї зими іноземних туристів побільшало вдвоє і не лише через безвізовий режим. Минулого року в туристичну галузь регіону спрямували 90% усіх вітчизняних інвестицій. Було збудовано кілька десятків сучасних баз відпочинку, відкрилося чимало сільських садиб для „зеленого туризму”. До зустрічі гостей готові і прикордонники. Якщо черги на кордоні зростатимуть, задіють іще дві мобільні станції митного і паспортного контролю.