на головну сторінку незалежний культурологічний часопис <Ї>

   www.ji-magazine.lviv.ua
 

Влад Герасименко

Твіттер-боти Медведчука та інших

У кого з українських політиків, знаменитостей та інтернет-персонажів найбільше штучно створених підписників у Твіттері?

Нещодавно New York Times опублікували дослідження про те, як американські зірки купують штучних підписників – іншими словами, ботів– аби виглядати у Твіттері крутіше. Ми використали цю ж методологію, щоб дослідити Твіттер-прихильників українських політиків і знаменитостей

Як помітити фейкових підписників?

Твіттер-екаунт без слідів ботів

Твіттер-екаунт без слідів ботів

Екаунт, де майже всі фоловери є ботами

Твіттер-екаунт, де майже всі фоловери є ботами

На графіках вище кожен фоловер Авакова чи Медведчука показаний у вигляді точки. Якщо на графіку точки розміщуються більш-менш рівномірно, то це свідчить про природній процес росту фоловерів (приклад – графік Авакова). Різко виділені горизонтальні смужки означають, що на екаунт одночасно підписався цілий «пакунок» користувачів із однаковими датами реєстрації. Майже напевне це – боти, і їх ми бачимо в Медведчука. Серед політиків лише у нього переважна більшість підписників – боти. Але це не сенсація – про дуту популярність Медведчука у медіа ми вже писали раніше.

Хаотичне розсіяння точок по площині графіка – не єдина ознака живих підписників. На графіку Авакова видно чітку лінію зверху. Її формують користувачі, що підписались на Авакова невдовзі після того як зареєструвались у твітері. Це природнє явище – найчастіше ми підписуємось на цікаві нам сторінки одразу після реєстрації. На графіку Медведчука така лінія зверху відсутня - це ще одна ознака ботів.

Як читати графік

Ботовод із Самбора

Як і у кого Медведчук міг взяти ботів?

Серед ТОП-10 за популярністю українських Твіттер-екаунтів на 6-му місці такий собі Markus Hohner з ніком @awentos. У нього трохи більше мільйона підписників. І майже всі його підписники – боти. Це й не дивно, бо @awentosботовод. У Твіттері він описує себе як “популярний блогер, SEO та SMM спеціаліст”.

Графік awentos-а

Графік підписників @awentos-а повністю складається із чітких "блоків" і скупчень різноманітної форми. Це все його власні боти

Ми знайшли купу оголошень від awentos-а на форумах із пропозиціями розкрутки профілів у Твіттері, Інстаграмі, Youtube, Facebook, vk.com. 100 тисяч фоловерів у Твіттері будуть коштувати приблизно $350–700.

Ім’я Markus Hohner, вказане у Твіттері, вигадане. В інтернеті легко знайти його справжню сторінку у соцмережі. Це 26-річний хлопець із міста Самбір на Львівщині.

Логічно припустити, що майже всі підписники awentos-а – його власні боти. Ми беремо їхній список і шукаємо на інших популярних екаунтах. Виявляється, що значна частина фоловерів Медведчука – це боти awentos-а.

Рожеві точки – підписники-боти @awentos-а

Графік Медведчука. Рожеві точки – підписники-боти @awentos-а. Решта точок – теж боти, але від інших ботоводів

Боти на підтанцьовці

Подивимося на ще кілька графіків, цього разу вони стосуються людей, які працюють в шоу-бізнесі

Камалія Рожеві точки – підписники-боти @awentos-а

Камалія @kamaliya_zahoor

Співачка Камалія також користується послугами ботів. На малюнку добре помітні скупчення та горизонтальні плато. Це означає, що підписники фоловлять цей екаунт "пакунками" впродовж короткого періоду часу. Єдине місце, де графік виглядає природнім, співпадає із періодом дуже повільного росту підписників.

Усі за «холостяком»

Все по-іншому у Максима Чмерковського, танцюриста, відомого своєю участю в українських та американських реаліті-шоу.

Рожеві точки – підписники-боти @awentos-а

Максим Чмерковський @maksimc. Рожеві точки – боти @awentos

Точки на його графіку розсіюються випадково, тобто показують природний процес збільшення фоловерів, за винятком кількох ділянок.

Що може такого статись, щоб впродовж кількох днів на вашу сторінку підписувались тільки екаунти, зареєстровані в далекому 2012 році? Найімовірніше, це боти, створені в тому році “пакунком”. Всі вони майже одночасно почали фоловити Чмерковського в середині 2014 року, таким чином за короткий момент часу збільшивши кількість його підписників приблизно на 40 тисяч. Цілком очікувано, ці підписники виявились також підписниками ботовода awentos-а. Ми їх позначили рожевим кольором.

Натомість, вертикальні однорідні лінії можна пояснити хвилями популярності, які призводили до раптового росту кількості підписників із різними датами реєстрації.

На графіки інших популярних Твіттер-екаунтів можна подивитися http://texty.org.ua/d/2018/twitter/

10 05 2018