на головну сторінку незалежний культурологічний часопис <Ї>

   www.ji-magazine.lviv.ua
 

Dmytro Fedorenko

Тік-ток блогерці di.rubens, яка хайпувала на темі
українсько-російських відносин ... прилетіло

Всі вже так чи інакше пройшлись по тік-ток блогерці di.rubens, яка в рамках свого пузиря хайпувала, хайпувала на темі українсько-російських відносин і... їй прилетіло. Від співпраці з нею відмовились такі бренди, як Алло, Borjomi, Nestle. Її лекції оперативно випиляла освітня платформа Prometheus. Вона одномоментно стала токсичною. Здавалось би, звичайна дівчинка по дурості своїй щось ляпнула і "патріотична спільнота" грубо її забулила за це. Але ніт, на неї підписано близько 3 млн. малолітніх фоловерів, медіаполе і світогляд яких вона формує краще за сім'ю та школу. З нею співпрацюють глобальні бренди. Три грьобаних мільйони глядачів - це вже досить потужне медіа з норм такою монетизацією. Та хрін з нею. Нехай її майбутнім паряться її батьки. Але завдяки цьому прецеденту, на Телеграм-каналі "Маркетинг по-українськи" (https://t.me/ukrainian_marketing) я дізнався про Гало-ефект, або, як його ще називають, Ефект Ореолу. Ділюсь з вами 👇👇👇

Суть цього ефекту в тому, що наша перша оцінка якоїсь однієї характеристики людини, бренду чи явища буде впливати на оцінку всіх їх інших аспектів. Таке собі сприйняття за принципом: «Талановита людинаталановита в усьому».

Все почалося з дослідження Едварда Торндайка, який у 1920-му році провів опитування командирів армії з метою оцінити своїх солдат за різними параметрами: фізична підготовка, зовнішність, лідерські якості, дисципліна тощо. Виявилося, що солдати, які мали гарні оцінки фізичних якостейзазвичай отримували вищі оцінки і по всім іншим характеристикам.

На цьому дослідження не завершилися. В Канаді у 1974-му році визначили, що на виборах привабливі кандидати отримують у 2,5 разів більше голосів, ніж непривабливі, хоч 73% опитуваних заперечували, що зовнішність якось впливає на їх вибір. А коли у 1980-му році психологи з університету Пенсильванії аналізували підсудних чоловіків, то дізналися, що привабливі парубки мали в два рази вищий шанс уникнути в`язниці порівняно з «негарними» підсудними.

Це найпримітивніші приклади Гало-ефекту, але насправді він може утворюватися від будь-чого. Ми можемо беззаперечно вірити у високі моральні цінності наших улюблених письменників чи співаків, приписувати експертність у всіх питаннях світу блогерам та відомим підприємцям. І навпакивважати людину, компанію або навіть цілу країну нікчемною через те, що щось одне відносно них викликає нескінченне роздратування. Погодьтеся, важко було би змусити себе визнати якісь чесноти у Гітлера чи Сталіна.

Цим користуються блогери. Створюючи свою фан-базу навколо привабливої зовнішності, експертності у певній ніші чи вокального таланту, Гало-ефект дозволяє їм продавати навіть те, на чому вони геть не розуміютьсяаби в підписниках була цільова аудиторія продукту. Саме тому постійно будуть існувати колаборації відомих людей з брендами. Бо ми вважаємо, що наш кумир не буде пити, їсти, носити або купувати якийсь непотріб.

І навпаки, якщо лідер думок добряче спаскудив собі імідж, то всі бренди, які він рекламує – автоматично будуть викликати таке ж роздратування, як і він сам.

Через це блогерам необхідно обережно підбирати слова, фільтрувати кожну фразу і усвідомлювати, що вони не стільки висловлюють свою думку (бо мають право і у нас тут свобода слова), скільки невимушено нав`язують її всім тим нещасним, які через Ореол 😇не вмикають критичне мислення.

Возможно, это изображение (1 человек)

22 01 2021

https://www.facebook.com/1081640812/posts/10221029973313970/